Lilla Ludde å å massa andra saker....

Så där ja.. nu har vi testat om försäkringen på Agria funkar till belåtenhet.. å de gjorde den....

Först vart ja sjuk i söndags.. hua.. mitt huvud har aldrig kännts sååå tungt... ont i hela kroppen... sjukskrev mig från jobbet..... å lite tur i oturen där.....
För sen vart Ludde lite dålig...  hade han sitt vanliga morgonkräk i måndags.... tänkte inte mer på de..
men på tisdagen kräktes han hela dagen.. ville lixom inte ge med sig. Skickade iväg ett mejl till veterinären på tisdag kväll. Morgonen efter hade ja fått svar, in med Ludde till veterinären vid halv 2 på onsdag.
Visade sig att han hade en sten?! kvist eller nåt i tarmen som satt fast... Tänkte att Ludde brukar inte äta sten, å kvistar å sånt flisar han bara å spottar ut, han skulle ju till och med få jobb till sommaren som vedflis uppe hos mamma å hennes karl hahah
Men lilleLudde åkte på dropp  

Sen vart de operation.... skära på lillamagen..... hua... men där i tarmen hittade dom..... en bit av en majskolv....den glupska lilla hunden som flisar pinnar till spån.. men som inte kan tugga de som ska ätas..... Så nu får han ingen sån mer! han får vara hur sugen han vill.....
In igår igen å lämna lilla Ludde med dropp hela dagen.
Så idag har han fått börja äta pyttelite å käka penicellin (stavas de så?)



Nu går han runt här och spatserar med sin lilla tratt :o) tur han trivs med den iallafall...
Han är mycke piggare nu å far runt och skottar gården åt mig :o)
Fördelen med tratten är ju att jag hör vart han är iallafall hahah

Men för att prata om nåt billigare.....

Fick mig ett gott skratt i förra veckan när ja skulle jobba. Nån som kommer ihåg när jag hade på mig olika stövlar när ja skulle till birsta....
Jag är deffenitivt inte ensam längre!!!
Siwan min vän =) har visat att hon åxå kan..... Hon tog på sig skorna och kastade sig på cykeln iväg till jobbet....
väl där upptäcker hon... hmm.... olika skor!!


å dom va ju inte bara lite olika..... hahaha
Tack Siwan!

Hittade även ett kort som ja knäppte när ja va på birsta med Linda för ett tag sen........
Finns de verkligen folk som köper detta!!!???

Trodde ja skulle skratta ihjäl mig när ja såg....... Å om ja skulle möta nån med en sådan... då vet ja faktiskt inte vad ja skulle göra.... man kan ju lixom inte bara stanna skratta å peka.. lite väl elakt.. till och med för mig.... hahaha

Avslutar med ett kort från Kimi besök med mat
och ett litet myskort på Ludde å Nikki =)






see ya


Kommentarer
Postat av: Lollo

ääääääntligen! tänkte skippa att kolla din blogg när du inte uppdaterade. Tur att ja gick in.. Massa mysisar.. Kimi, vovvar å sivan :) Trevlig natt. Jobba lugnt :)

2009-04-10 @ 19:44:30
Postat av: syster yster

Håller med Lollo, tänkte nästan ge upp jag oxå! Men nu e ordningen återställd :) Verkar ju hända hur mycket som helst där borta! Hoppas Ludde mår bättre nu då, du med för den delen, sist lät du inte alls pigg...

2009-04-13 @ 18:41:36
Postat av: Moster

Håller med dom föregående skrivarna, äntligen!

Va bra att Ludde mår bättre och Du med. Jag har köpt "dräkten"!!! Näää, skämtar! den såg för dj....g ut, men det finns säkert människor som köper sånt.

Kram!

2009-04-14 @ 19:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0