De här med valparna.....

Börjar stiga mig å FrökenL åt huvudet...
Vissa brukar gå ner i vikt, andra upp, vissa blir grå i huden å trötta, andra... de vill säga jag å FL får sjuka drömmar å inbillnings sjuka... haha

Imorse vaknade jag å såg alla valpar på en hög.....
Jag: Linda de ligger valpar på hög här!
Linda: De tror ja väl ändå inte..... omöjligt!
Jag: Jo kom å titta då! eller vänta haha skoja bara.... de är filtarna vi tog ur Nikkis bädd igår...
         Men du måste komma å kolla..... de skulle faktiskt kunna vara så.... man ser ju konturer av dom....
       
Senare idag när ja vaknat å tittar där igen.... hmmm hur FAN fick ja de där till valpar???!!

Å detta är inte första gången..

4 timmar efter Nikki fått sin sista valp.. (jag varit vaken i 40timmar) lägger mig å vilar på soffan...
Vaknar i panik å ropar åt Linda
jag: Linda jag har en valp här!
Linda: (halvt hysterisk) Du skojjar!!!!

Å vad jag inte visste va att hon precis varit uppe å strosat å varit hos mig.

Jag: näe... han ligger här.... han.... näe... de va inget.... jag kollar runt i soffan för att försäkra mig om att jag drömt.. och ja de va en dröm, ingen valp i soffan, ingen valp som låg vid bröstkorgen å sov.... phu! 

De värsta va ju att de sist nämnda kunde ju ha hänt på riktigt, med tanke på att Nikkis valpning tog ett dygn å hon valpade ute 2ggr... när vi trodde hon skulle göra ifrån sig. Förstår Lindas panik helt å fullt haha

Å gången jag verkligen hade en valp så drömde jag att Linda kom å skulle stjäla min filt.... vart nästan lite förbannad där ett tag.... men sen insåg ja att en valp tagit sig ur bädden å kröp efter huden på mig..... såå mjuk :o)

Finns fler episoder att skriva om.. men har nog inte plats för alla här på bloggen haha

Men Lindas små "dröm" episoder kan du läsa om här....






see ya


// Trötthjärna!





Kommentarer
Postat av: Linda

Haha..jo, panik fick jag när du sa att du hade en valp i soffan med tanke på att Nikki hade legat där med dig en stund innan.

Tankarna snurrade 180 i huvudet.."Shit, shit, shit!! En till?"

2009-01-12 @ 22:58:07
URL: http://lilltossa.blogg.se/
Postat av: Syrran

Tycker det låter som lilla syster borde få vila lite! Kram på dej!

2009-01-13 @ 14:17:04
Postat av: Syrran

Tycker att det låter som lilla syster borde få vila lite... Kram på dej!

2009-01-13 @ 14:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0