vilken natt....

Nu är alla valparna komna till världen, men en liten prinsessa fick aldrig se dagens ljus... Men 10 starka små rackare ligger nu i bädden hos mamma å mättar sina magar.

Märkte igårkväll att... nu är de nog dags.. Ringde min kära mamma som kom som ett skott. Ringde sen till Lisa som även hon kom ut.
Sen började väntan... kl 04.17 tittade den första fram och sedan nästan 13timmar sedan dök den sista upp, utan förvarning..... Mamma packade ihop å åkte hem vid 13.00 för då va de ändå så gott som klart... trodde de bara skulle bli 7 levande valpar... men ack va vi bedrog oss.... När vi gick ut sedan för att ta luft innan Lisa skulle åka hem kom nikki ut... strosade pinkade... å vips.... så låg de en poppi på backen ute i den kalla snön.... Då vart de fart på oss.... vi som va så trötta...

Men efter den sista krisen så åkte Lisa hem... frid å fröjd 8 levande valpar, alldeles lagom för nikki.
Fixade lite å la mig i valprummet på golvet å skulle sova en stund... kl va kanske.... 14.00
16.20 vaknade jag av att de va ett jäkla liv på valparna....
Å tro på fan där låg en liten nykläckt till! Yr i mössa... hämta saxen av med navelsträng... vart är vågen? väga den lille... kolla kön å putsa av..... så totalt förvirrad å slut i luvan så hade nån frågat va jag hette hade ja nog börjat fundera....

Ringde mamma igen.... hjälp! alla handdukar är skitiga.... de enda täcket som fanns va genom blött..... ville bara gråta.... såå slut.... åsså började hon få värkar igen... GE DIG!! men näe.... krysta som bara den min duktiga tjej :o)
Lollo kom å skulle hämta hundmat (den lilla familjen har min Ludde hos sig) ropade in henne till valprummet, så nu har Lollo åxå fått vara med på valpning :o) för när hon kom in å satte sig, så precis trillade den sista rackaren ut. :o)

Mamma kom med handdukar å täcken.  Tack kära mamma!!!

Nikki har nu ätit mat (tack lollo) å ligger å gonar med de små liven i sin bädd, men hon har inte riktigt hittat sina moderskänslor...
Så själv har jag tagit semester från jobbet denna vecka, måste ju kissa dom små å se så allt börjar funka å att Nikki börjar fixa den grejen själv.

Snart kommer Fröken L hit, ska sitta här med mig inatt... jag måste få blunda en stund....
Å man är ju lite osäker med tanke på att både jag å nikki gör detta första gången.

nä... nu har ja redan skrivit för mycke.....

Tack så mycke mina änglar som hjälpt mig!!! Utan er hade de här aldrig gått..... Puss Å Kram!!!!


see ya

Kommentarer
Postat av: Lollo

Det var så lite så.. Ludde sover. Han har tagit kväll nu. Har hittat en gohörna. Hörkt, trångt å mjukt. Mellan soffa å fotölj.. Sov gott vännen.. :)

2009-01-05 @ 20:25:33
Postat av: Syrran

Grattis till er båda! Men 10 stycken!!! Du vet vad du gör en tid framöver... Nu ska jag kolla Nikkis blogg. Kramar :)

2009-01-05 @ 21:08:39
Postat av: mamsen

du lilla gumman, dags att uppdatera. de var ju inte klart än...

2009-01-05 @ 22:58:35
Postat av: Moster

Grattis till Er båda!!! 10 stycken, inte illa det inte!!!

Behöver Ni lakan eller något??? Hör av Er i såfall!!! Jag hittar säkert något här hos oss...

Hoppas Ni får sova något inatt!

Natti, natti, kramar // Moster och Morbror

2009-01-06 @ 01:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0