Nu är de bestämt!

Alla valpar ska få stanna.. må de bära eller brista...
Jag ska kämpa för dom å Nikki verkar nöjd med sin tillvaro. Hon har inte riktigt fattat de där med tvättningen av de små...
Men de fixar dom ganska bra ändå och med lite hjälp, får bädda rent å vända på underlaget ofta.

Igår va en tung dag... kom fram till igår på förmiddagen att jag måste nog ta bort 3 valpar... hade sån ångest!
Mådde sååå dåligt... tårarna rann när ja å fröken L skulle försöka hitta åtminstone 3 som skulle få somna in...
Trött, slut, nerverna låg utanpå kroppen... å tårarna bara rann....
Skrev på vovve.net å fråga om fostermamma... ett sista desperat försök.... ångest..... men fick så mycke positiva svar av många människor. Tack alla!!! Många har haft mellan 13-15 valpar... stödmatat hjälpt tiken matat i tiken massa mat... fixat å grejat å alla har överlevt å mått bra. Fröken L sa att hon står bakom mig till 100% va jag än bestämmer... Hjälper mig å Nikki dessa första veckor.

Så nu får dom stanna. Va som en sten som ramlade från hjärtat! Allt kändes bättre, kände mig piggare, fick nya krafter.

Så nu är de till å jobba..... heltid... dygnet runt...
Lyfta alla valpar till korgen
Låta Nikki gå ut, röra på sig äta, dricka, busa lite å få lite egen tid... vila lite själv å tvätta sig
Sen rullar de på....
En valp ur korgen
Pinka
kanske bajsa lite
putsa lite
lägga till tissen
En valp ur korgen
Pinka
kanske bajsa lite
putsa lite
lägga till tissen
fylla på till de nästan är fullt vid magen på Nikki
vänta låta dom äta sig mätta
när gänget börjar krypa iväg å somna lite överallt i bädden
då börjar man med resten
pinka
kanske bajsa lite
putsa lite
lägga till tissen
Sen får dom ligga där dia lite, sova lite å må gott tills Nikki kliver upp å vill äta eller gå ut lite

Sen börjar de om igen..... Tack fröken L för att du är här å hjälper!! Utan dig skulle de nog inte gå...
Dom kryper ur bädden.... kryper ur korgen... är överallt.. å dom är så söta

Jag är trött, mör i kroppen... men när jag ser dessa små liv å sitter med dom å hjälper dom... då är allt trötthet som bortblåst. Då är jag pigg i några timmar till :o)

Ska senare idag med Fröken L försöka få kort på dom alla var å en för sig.
Fröken L ska göra små häften till alla valpar om dom å lite bilder till alla valpköpare.
Ska även då lägga ut bilder här så ni får se den vilda skaran :o)

Kommentarer
Postat av: Isabel

Vad duktig du är! Enormt stark!

Ska följa bloggen :)

2009-01-07 @ 10:12:35
URL: http://isabeeelj.blogg.se/
Postat av: Moster

Du har jätte jobb framför Dig, men jag är alldeles säker på att Du klarar det!!! Det visade Du redan när Du FÖDDES!!!

Vilken tur Du har som har fröken L som hjälper Dig...

Ha kvar alla valparna eller inte, ett svårt beslut att ta, du gjorde säkert det bästa.

Hur kan dom vara så söta???

KRAMAR

//Moster & Morbror

2009-01-07 @ 11:16:20
Postat av: cicci med familjen

Hej igen!

Klart det kommer gå bra, som du skriver bära eller brista och jag tro bäst på bära!

Min Rottis uppfödare hade i sommras en kull på 16 levande valpar hemma och ALLA lever i dag iget fel på dom och tiken till den kullen klarade av allt med stormsteg!

Det som tiken tycke var jobbit med så många buttar var att fostra dom när dom börjar gå mm men då hjälpte min uppfödare till och som sakt det gick bra det också!

Massa lycka till nu från beserviser cicci ;-)

2009-01-07 @ 15:01:09
URL: http://stellaelliot.blogg.se/?c=1187807906

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0