The escape

Vilken morgon!!!
Tydlligen så tycker inte de tre musketörerna att gården är tillräckligt stor...för här ska de ut på nya äventyr.
De skottades och grejades igår vid staketet för att inte ha några hundar på rymmen..men tror ni att det stoppade dem?!
Nej!

Börjar med att de kollar läget...


I det här läget är de bara att släppa kameran och försöka ta mig fram till dem så fort som möjligt...i tofflor!


Teyla...först ut..
Loke och Nova kämpar för att kunna sticka...när jag har lyft tillbaka den ena då hoppar den andra över....så håller de på ett tag...tills att...


Nova lyckades ta sig förbi...
Här har jag fullt upp med att hålla tillbaka Loke som mest av allt i världen vill följa med sina systrar.


"komsi, komsi, komsi..."


Tillslut så återvände de...


Fick över Teyla (och Loke blev ju överlycklig) men Nova hann jag inte med, så hon skuttade vidare in i skogen...


Hej då, säger Nova


När jag står och försöker hålla upp staketet så att inte Teyla ska kunna rymma igen så passar Loke på att kliva över på ett annat ställe...så poff så var även han borta...


Jag försöker på alla möjlig knep att få dem tillbaka men det funkar inte!
Sen måste jag även se till att de andra hundarna stannar kvar på gården.
(För även de försökte komma över ett flertal gånger..)
Loke och Nova försvinner längre och längre bort..


Här bestämde jag mig för att hämta dem...tofflor och djupsnö funkar inte.
Så fort jag klev över så gick snön upp till låren på mig och jag satt fast!
Så där står jag i djupsnön och ropar.."hjälp, jag behöver hjälp...." och börjar skratta hysteriskt.
Ropade över Lhine, då jag tänkte att valparna kommer om de ser en annan hund ute i den djupa snön.
Sen blev det ålning på hög nivå för min del...
Tillslut kom Loke o Nova fram till mig.. efter att jag hade ålat mig halvvägs till dem.
Lyfte över dem och sprang snabbt till dörren och släppt in dem.
När jag väl kommer in så inser jag att jag inte har några tofflor på mig....vae!!!
Så nu ska jag ut och leta reda på dem...

Nova, Loke och Teyla ligger och sover nu...tror jag de :)

Kommentarer
Postat av: Karin

Hihi. Lillen skulle nog ha tyckt det var kul att vara med.

2009-03-09 @ 15:32:12
URL: http://tjoho.wordpress.com/
Postat av: Lollo

Hahahaha.. kan inte annt än skratta! :)

2009-03-10 @ 13:27:29
URL: http://lollobella.blogspot.com
Postat av: Lollo

Har de rymt mer eller hjälpte det att vi skottade vallar runt gården..?

2009-03-12 @ 15:11:36
URL: http://lollobella.blogspot.com
Postat av: Frida

Hahaha...full rulle där hemma ser det ut som.

Jag har fått en lydig liten tös som aldrig drar iväg från mig:)

Hon är väldigt flockbenägen och håller sig till oss när vi är ute:) och glad e jag för det :D

2009-03-14 @ 15:39:36
URL: http://www.miciinima.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0